Zespół Szkół Zawodowych

ul. Lipowa 10, 05-190 Nasielsk

Zespół Szkół Zawodowych

Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 02.11.2018r.: ostatni dzień w Grecji bogaty był nie tylko w doświadczenia związane z pracą, bowiem nasi uczniowie tego dnia wykonywali zadania zlecone przez opiekunów praktyk, kończąc prace, których podejmowali się przez ostatnie 2 tygodnie robocze, ale również w pełne wzruszeń i emocji pożegnania. Odbyło się bowiem pożegnalne spotkanie z partnerem oraz osobami, które odpowiedzialne były za proces monitorowania na miejscu i pilnowania aspektów praktycznych i logistycznych podczas pobytu naszych uczniów w Grecji. Każdy uczestnik projektu otrzymał z rąk przedstawiciela organizacji partnerskiej Olympus Education Services certyfikat w wersji polskiej i angielskiej, poświadczający udział w projekcie i odbycie w jego ramach 2-tygodniowych praktyk zawodowych, jak również drobny upominek w postaci kubka Pitagorasa na pamiątkę. W Grecji urodził się Pitagoras, przebywając w tym kraju można znaleźć jeden z wynalazków Pitagorasa: Kubek Sprawiedliwości nazywany też Kubkiem Umiaru. Kubki umożliwiały równy podział płynów w czasach gdy były one racjonowane, a jeśli ktoś był chciwy i nalewał więcej, cała zawartość naczynia się wylewała i nie dostawał nic.

Tę moc wrażeń, które nam tutaj towarzyszyły bez wątpienia zapamiętamy na bardzo długo. Dziękujemy wszystkim za możliwość udziału w projekcie i mamy nadzieję, że kiedyś jeszcze odwiedzimy Grecję! A tymczasem, pełni pozytywnych emocji – wracamy do Polski 🙂


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

 

Dzień 01.11.2018r.: czwartek to przedostatni dzień naszego pobytu w Grecji, podczas którego nasi uczniowie nie zwalniali tempa i wszyscy pracowali na swoich stanowiskach. Technicy informatycy zapoznali się z programami niezbędnymi do prawidłowego poruszania się robota oraz wykrywania obiektów w jego otoczeniu. Technicy logistycy zwizytowali magazyn firmy Chipita, w którym rozdysponowuje się produkty takiej jak rogaliki 7Days czy Bake Rollsy, gdzie mieli okazję m.in. dokonać realizacji kilku zamówień dla klientów firmy oraz zapoznać się ze sposobem funkcjonowania magazynu oraz całej jego obsługi. Natomiast technicy ekonomiści wystawiali dokumenty zakupu i sprzedaży, zapoznali się ze sposobami przechowywania dokumentacji pracowniczej oraz wszelkimi wymaganiami w tym zakresie.

Przed nami ostatni dzień pobytu i już się domyślamy jak trudno nam będzie pożegnać się z Grecją…

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 31.10.2018r.: w środę uczniowie żadnego z zawodów nie próżnowali! Technicy informatycy mieli dziś okazję zapoznać się z budową komputera od wewnątrz i poprawić niefunkcjonujące elementy. Logistycy zwizytowali firmę zajmującą się pakowaniem i eksportowaniem owoców morza i ryb, natomiast technicy ekonomiści mieli okazję zapoznać się z procedurą sporządzania indywidualnej listy płac, jak również dokonać obliczeń wynagrodzenia pracowniczego, używając do tego odpowiednich narzędzi biurowych i programów komputerowych. Przed nami 2 ostatnie dni praktyk – aż nie chce się wierzyć, że ten czas tak szybko minął…

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]

 


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 30.10.2018r.: wtorek kontynuowaliśmy odbywanie praktyk w swoich zawodach. Mieliśmy wspaniałą okazję prowadzenia rozmów w języku angielskim, nawet poprosiliśmy, pomimo obecności lektora , aby niektóre zajęcia prowadzone były w tym języku. Było to niezwykłe i cenne doświadczenie, gdyż stało się okazją do praktycznego zastosowania wiedzy, którą zgłębiamy od kilku lat w szkole. Dziś wiemy jak ważna i przydatna w życiu jest znajomość i umiejętność posługiwania się językiem angielskim. Bezcenne doświadczenia.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]

https://www.facebook.com/506956876036635/videos/201111987491529/

 


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 29.10.2018r.: poniedziałek. Po całym weekendzie zwiedzania, poznawania greckich zwyczajów oraz dziedzictwa kulturowego wracamy do pracy – praktyk zawodowych.

Zależnie od zawodu, zajmujemy się między innymi takimi zagadnieniami jak: analiza danych przy pomocy tabel przestawnych, księgowaniem dokumentów księgowych, tworzeniem list płac, tworzeniem dokumentów magazynowych PZ na przykładzie WAPRO MAG, księgowaniem dokumentów – program Kaper, analizą danych, programowaniem robotów.

Tego dnia nasze zajęcia są obserwowane, w ramach wizyty monitorującej przez: Panią Magdalenę Biernacką – Starostę Nowodworskiego, Panią Agnieszkę Rutkowską – Dyrektora Szkoły oraz Pana Janusza Drwęckiego – Kierownika Szkolenia Praktycznego. Odbyło się też spotkanie z greckim przedstawicielem organizacji przyjmującej – Olympus Education Services Single Member P.C.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 28.10.2018r.: niedziela, czas na program kulturowy. Wczesnym rankiem, po zjedzonym śniadaniu kontynuujemy zwiedzanie Grecji.

Wycieczka na Skhiatos – jedną z wysp archipelagu Sporad, wyspę znajdują się na Morzu Egejskim w niedalekiej odległości od środkowego wybrzeża Grecji. Nazwa tego miejsca wywodzi się od greckiej nazwy sosny piniowej, gęsto porastającej wysunięty w morze przylądek.

Widzieliśmy piękne krajobrazy i zachwycające wyspy, zjedliśmy wspaniały posiłek oraz dostrzegliśmy jak grecy świętują dzień narodowej dumy, który pokazał światu, czym jest silna wola – Święto „Ochi” czyli „Nie” – odrzucenia włoskiego ultimatum, symbol jedności i niezależności Greków. Dnia 28 października 1940 roku, grecki premier Joannis  Metaksas odrzucił ultimatum Mussoliniego, w którym żądał on zgody na swobodny przemarsz wojsk włoskich przez Grecję. Widzieliśmy pochody dumnych i szczęśliwych uczniów ubranych w regionalne stroje lub na biało i niebiesko – w barwach greckiej flagi, którzy przemaszerowali ulicami miasta.

Dowiedzieliśmy się, że na Skhiatos nagrywany był brytyjsko-amerykański film „Mamma Mia!” z 2008 roku w reżyserii Phyllidy Lloyd, którego fabuła opiera się na piosenkach szwedzkiego zespołu ABBA.

Następnie ruszyliśmy statkiem wycieczkowym z kapitanem Kosta w stronę plaży Koukounaries, gdzie był czas na relaks, kąpiele wodne i słoneczne. Plaża ta jest najbardziej znaną spośród sześćdziesięciu plaż wyspy i uchodzi za najpiękniejszą w całej Grecji. Jest ona szczególna ze względu na piasek, który w przepiękny sposób odbija promienie słoneczne za sprawą zawartej w nim miki. Rejs to zabawa i liczne atrakcje na pokładzie w rytmie dobrej muzyki.  Cały rejs trwał około trzech godzin w jedną stronę. To najpiękniejsze godziny spędzone na morskich falach. Rejs statkiem to wiele niezapomnianych wrażeń podczas zabawy na pokładzie, połączonej z nauką najpopularniejszych tańców greckich – zorby i syrtaki.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER

Dzień 27.10.2018r.: sobota, wieczorem przed kolacją odbyło się spotkanie w ramach wizyty monitorującej. W spotkaniu wzięli udział uczniowie wraz z wychowawcami, organizatorzy, Pani Magdalena Biernacka – Starosta Nowodworski, Pani Agnieszka Rutkowska – Dyrektor Szkoły oraz Pan Janusz Drwęcki – Kierownik Szkolenia Praktycznego. Omówiono, podsumowano pierwszy tydzień praktyk, udzielono praktycznych rad i wskazówek co do dalszego pobytu, zwrócono uwagę na korzyści jakie wyniosą młodzi ludzie. Nie zabrakło słów podziękowań i gestów wdzięczności za ogromny trud jaki został włożony w organizację tak absorbującego i wielkiego przedsięwzięcia nad realizacją, którego pracowała duża liczba osób przez prawie rok czasu. Sformułowano konkluzje co do dalszych działań.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – POWER.

Dzień 27.10.2018r.: sobota, czas na program kulturowy. Około południa, kontynuujemy zwiedzanie Grecji.

Zwiedzamy Meteory, będące widowiskowym masywem skał z piaskowca i zlepieńca, położone w środkowej Grecji, niedaleko miasta Kalambaka.  Meteory są bez wątpienia jedną z najbardziej malowniczych formacji skalnych na świecie. Ich grecka nazwa metéoros oznacza “zawieszony pomiędzy niebem a ziemią”. Bez wątpienia jest to jedna z najbardziej widowiskowych rzeczy, jakie mieliśmy okazję zobaczyć w dotychczasowym życiu. Około 60 milionów lat temu było to dno prehistorycznego morza, które pokrywało równinę tesalską. Meteory, jako jeden z pierwszych greckich obiektów, zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Masyw zasłynął za sprawą kompleksu 24 prawosławnych pustelniczych monastyrów, wykutych na szczytach skał w XIV i XV wieku. Do dziś aktywnych jest 6 i wszystkie z nich otwarte są dla zwiedzających. Pozostałe są w ruinie lub nie są zamieszkałe. My zwiedziliśmy Klasztor Warłama, drugi najczęściej odwiedzany monastyr. W środku znajduje się duży taras z pięknym widokiem. Na miejscu odwiedzimy również muzeum religijne, pomieszczenie do wciągania liny, zobaczyliśmy historyczną olbrzymią beczkę oraz dwie kaplice. Monastyr stoi na drugiej co do wysokości skale Meteorów, prowadzą do niego schody o około stu stopniach. Został założony w 1350 przez pustelnika Warłama, który wspiął się na wierzchołek i wybudował trzy kościółki, cele i cysternę na wodę.

Mteory to nie tylko klasztory, a przede wszystkim natura i możliwość aktywnego spędzenia czasu w niesamowicie malowniczych warunkach przyrody.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – POWER.

Dzień 27.10.2018r.: sobota, czas na program kulturowy. Wczesnym rankiem, po zjedzonym śniadaniu rozpoczynamy zwiedzanie Grecji.

W pierwszej kolejności udajemy się w miejsce uznawane w Grecji za jedno z ważniejszych kultów religijnych, do sanktuarium św. Paraskevi w wąwozie Tembi. Znajduje się ono w niewielkim, XIII-wiecznym kościele wykutym w skale, położonym w północnej Grecji. Wąwóz jest częścią greckiej prowincji Tesalia, pomiędzy Olimpem, a górami Ossa jego dnem płynie rzeka Pinios. Dolina Tempe jest głównym przejściem przez góry z miasta Larisa na wybrzeże. Wnętrze sanktuarium zdobią bizantyńskie malowidła. Charakterystyczna jest ikona przedstawiająca świętą z oczami na tacy – podobno umarła męczeńską śmiercią, wcześniej jednak własnoręcznie się oślepiając, by uniknąć pohańbienia. Na Monastyr św. Paraskevi dostajemy się przez ładny wiszący most nad rzeką. Na miejscu jest też źródełko, w którym gdy się przemyjemy pozostaniemy piękni. Św. Paraskevi jest patronką chorób oczu więc znajduje się również źródło, które leczy wzrok.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 26.10.2018r.: w piątek, po wytężonym tygodniu pracy przyszedł czas na chwilę aktywnego odpoczynku.

Po kolacji był czas na poznanie kultury kraju, uczestnicząc w wieczorze greckim. Grecy są narodem wesołym, rozśpiewanym i roztańczonym. W czasie wielu uroczystych świąt kościelnych taniec i śpiew jest częścią obrzędów. Myśmy mieli okazję zobaczyć stroje, tańce ludowe, a nawet zatańczyć  Zorbę – taniec klimatem i choreografią zbliżony do autentycznych greckich tańców ludowych.

Tego dnia rozpoczęła się również wizyta monitorująca, w której wzięli udział Pani Magdalena Biernacka – Starosta Powiatu Nowodworskiego, Pani Agnieszka Rutkowska – Dyrektor Szkoły oraz Pan Janusz Drwęcki – Kierownik Szkolenia Praktycznego.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 26.10.2018r.: piątek oznacza prawie weekendu początek, ale zanim wycieczki – nasi uczniowie kontynuowali swoje praktyki w Grecji. Technicy logistycy skupili się na rozwijaniu umiejętności związanych z obsługą zamówień, procesami magazynowymi oraz sporządzaniem dokumentacji transportowej. Informatycy w dalszym ciągu doskonalili swoje umiejętności związane z konfiguracją sprzętu komputerowego celem wykorzystania jego możliwości w praktyce, natomiast technicy ekonomiści wykorzystywali programy użytkowe w pracy biurowej.

Przed nami weekend pełen wrażeń, z którego również będziemy prowadzić relację! 🙂

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]racją sprzętu komputerowego celem wykorzystania jego możliwości w praktyce, natomiast technicy ekonomiści wykorzystywali programy użytkowe w pracy biurowej.


Wyjazd na praktyki do Grecji w ramach programu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego – PO WER.

Dzień 25.10.2018r.: upłynął nam kolejny dzień zajęć praktycznych, w ramach których nasi informatycy ponownie ćwiczyli swoje umiejętności w zakresie programowania i jego wykorzystania do poruszania się robotów. Technicy ekonomiści odbyli zajęcia w zakresie systemu podatkowego oraz jego charakterystyki w kontekście greckiej gospodarki, prawie pracy, jak również książce przychodów i rozchodów. Z kolei technicy logistycy przeliczali ciężar załadunku, jak również nabyli nową wiedzę w zakresie spalania paliwa i uzupełniania faktur w konkretnych systemach komputerowych. Znaleźliśmy również czas na chwilę relaksu i odpoczynku, grając wspólnie w koszykówkę, tenisa oraz korzystając z hotelowej siłowni.

[Projekt pt. „Nowoczesny zawód dla Mazowsza” o numerze 2018-1-PL01-KA102-048893 realizowany w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego realizowany ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe]

Skip to content