Marzec 2024

Dzień Wiosny

Z okazji Dnia Wiosny w naszej szkole miała miejsce niecodzienna akademia zorganizowana i przeprowadzona tym razem przez nauczycieli pod tytułem: „Dzień Wiosny – Przebudzenie Serc”. Pomysł zamiany ról wyszedł od samych uczniów, którzy zaproponowali aby dla odmiany to nauczyciele zrobili dla nich coś miłego i przygotowali jakieś ciekawe widowisko. A cóż może być milszego niż temat wiosny, miłości i budzenia serc?

Nauczyciele podjęli wyzwanie, choć wymagało to ogromnego wysiłku, wielu godzin ćwiczeń i wspólnych prób na przerwach i po zajęciach. Niektórzy przychodzili na próby nawet ze swoimi dziećmi, bo inaczej nie miałby się kto nimi zająć… Wszystko w imię najwyższej ludzkiej wartości, dzięki której każdy z uczestniczących nauczycieli dał z siebie to, co najlepsze, aby przedstawić temat. Przed akademią pedagodzy szkolni przeprowadzili wśród uczniów anonimową ankietę z prośbą o własną definicję miłości. Okazało się, że dla większości miłość to tylko intymna fizyczna relacja, reakcja chemiczna. Dyrektor szkoły i nauczyciele postanowili więc zrobić wspólną lekcję dla młodzieży: mówili o różnych aspektach i różnych sposobach postrzegania miłości i kierowania się sercem.

Pan Dyrektor rozpoczął program od mocnego wejścia w stroju polskiego sarmaty z akompaniamentem dźwięku ogromnego, prawie metrowej średnicy gongu, mówiąc o miłości do ojczyzny. A pozostali nauczyciele przedstawili swoje widzenie tej najpiękniejszej wartości równie ciekawie. Były sławne piosenki polskich i zagranicznych artystów o miłości i wiośnie śpiewane solo, w duecie, w chórze z podziałem na głosy. Był taniec w specjalnie stworzonej na tą okazję choreografii z kolorowymi wstęgami, była radosna, kolorowa scenografia z ogromnym różowym sercem i kwiatami, były efekty specjalne w formie spadających z sufitu serc, były rozdawane przez nauczycieli cukierki. Wszyscy słuchali programu z uwagą, zainteresowaniem i radosnym uśmiechem. Niektórzy włączali się nawet do wspólnego śpiewania piosenek i radosnego kołysania. A po zakończeniu uroczystości wiele uczniów nie chciało opuścić sali spontanicznie i radośnie tańcząc, śpiewając usłyszane piosenki i tuląc ofiarowane serduszka. U niektórych nauczycieli zakręciła się łezka w oku. Pan Dyrektor podziękował wszystkim za udział i w jego oczach widać było radość, wzruszenie i satysfakcję. To było ważne, piękne, wzruszające i dające do myślenia widowisko.

Piotr Starski

Projekt „Europa i ja”

27 marca grupa Biedroneczki w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu „Europa i ja” wzięła udział w warsztatach językowo- tanecznych o Wielkiej Brytanii zorganizowanych przez młodzież z Zespołu Szkół Zawodowych w Nasielsku

Uczniowie klasy 1TLR technikum razem ze swoją wychowawczynią Panią Iwettą Rębecką przygotowali prezentację o brytyjskim rockowym zespole muzyczny z Liverpoolu- The Beatles. Podczas spotkania uczniowie opowiadali historie zespołu w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski. Nie zabrakło również pięknego wokalu oraz gry na gitarze klasycznej i elektrycznej. Uczniowie stworzyli również aranżacje koncertu, na którym mogliśmy zobaczyć piosenkarzy i ich fanów. Na koniec goście zaprezentowali przedszkolakom taniec rock’n’roll, ktorego następnie zatańczyli z dziećmi. Uczniowie z Zespołu Szkół w Nasielsku wręczyli maluchom dyplomy za aktywny udział w warsztatach. Młodzież wzbudziła ogromne zainteresowanie przedszkolaków, dlatego będziemy dalej integrować placówki, aby zachęcać dzieci, już od najmłodszych lat, do nauki języka angielskiego, jak również wzbudzać ich zainteresowanie historią i kulturą Wielkiej Brytanii. Młodzież natomiast ma możliwość zaprezentowania swoich umiejętności językowych, jak i talentów scenicznych przed tak wdzięczną publicznością. Dziękujemy p.Oldze Wiśniewskiej za zaproszenie do współpracy.

Iwetta Rębecka

Z okazji Dnia Teatru przebieraliśmy się w postaci z bajek.

https://www.facebook.com/100057049826463/videos/7487127157976401

https://www.facebook.com/100057049826463/videos/1486218855348766

https://www.facebook.com/100057049826463/videos/1777403389409369

https://www.facebook.com/100057049826463/videos/1144593080030032

Pielgrzymka maturzystów do Częstochowy

W piątek 15.03 grupa trzydziestu maturzystów naszej szkoły razem z panem dyrektorem Łukaszem Żychowskim i ks. Tomaszem Decem uczestniczyła w pielgrzymce maturzystów diecezji płockiej na Jasną Górę Oprócz modlitwy osobistej przed obrazem Matki Bożej Częstochowskiej o pomyślny wynik egzaminu dojrzałości nasi uczniowie wysłuchali konferencji, uczestniczyli w drodze krzyżowej i w Eucharystii z ks bp Mirosławem Milewskim Był też czas na zwiedzanie Bazyliki Jasnogórskiej i terenu wokół klasztoru

Międzynarodowy Dzień Poezji

21. marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Poezji. Z tej okazji zapraszam do wzięcia udziału w akcji propagującej poezję. Wybrałam Czesława Miłosza z uwagi na to, że rok 2024 jest poświęcony właśnie temu poecie.

W nagrodę za udział w akcji wstawię uczniom pochwałę do dziennika.

Dobrego dnia

Ewelina Kozłowska

nauczyciel -bibliotekarz

Międzynarodowy Dzień Liczby Pi.

W naszej szkole odbyły się trzy konkursy związane z liczą Pi:

„π – Kahoot” – quiz na temat wiadomości o liczbie Pi. Był to konkurs drużynowy. Trzyosobowe drużyny z każdej klasy rywalizowały ze sobą, aby wykazać się jak najlepszą wiedzą. Pomimo rywalizacji, panowała atmosfera współpracy i wsparcia. Uczestnicy motywowali się nawzajem do osiągnięcia jak najlepszych wyników. Na podium w tej konkurencji stanęli:

I miejsce – Ewelina Wyrzykowska, Filip Kopacz, Jakub Dąbrowski z klasy 4 TIER

II miejsce – Martyna Kosela, Alicja Kosela Patrycja Czyż z klasy 2 LOR

III miejsce – Kinga Kolasa, Ewelina Suwińska, Natalia Marszałek z klasy 5 TIER

klasowy konkurs fotograficzny – w tej kategorii najlepsi z najlepszych okazali się:

I miejsce – 4 TIER

II miejsce – 3 TER

III miejsce – 1 LOR

Liczba Pi – rymowanka lub wiersz. Po długich obradach wyłoniono następujących zwycięzców:

I miejsce – Natalia Pawłowska 3 LOR

II miejsce – Kinga Kolasa 5 TIER

III miejsce – Amelia Majewska 5 TLR oraz Julia Szymańska 5 TLR

Wszystkim uczniom serdecznie GRATULUJEMY

Konkursy te przyczyniły się do promocji matematyki i ukazania, że ta dziedzina nauki nie jest taka straszna

Wasi Nauczyciele Królowej Nauk

BUDUJ NA MOCNYCH STRONACH

Młodość jest niesamowicie istotnym i ważnym okresem w życiu każdego człowieka. Od tego jak go przeżyje, zależy wiele późniejszych decyzji, zachowań i działań, jakie będzie podejmował .

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w czwartek 14 marca w wyjątkowych warsztatach z pogranicza psychologii i nowoczesnego doradztwa BUDUJ NA MOCNYCH STRONACH, które poprowadził Pan Paweł Przedpelski z Fundacji Digital University. Organizację warsztatów wsparli: Metanoia – Centrum Psychologiczno-Pastoralne oraz Fundacja Świętego Józefa Konferencji Episkopatu Polski. Koordynatorem projektu był ks. Tomasz Dec – katecheta.

Jak dowiedzieli się młodzi ludzie, poznawanie siebie i swoich mocnych stron jest jedną z ważnych kompetencji przyszłości. Natomiast brak asertywności wraz z nieumiejętnością wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb, a także silny wpływ grupy rówieśniczej są wyjątkowo znaczącymi czynnikami na drodze do różnorodnych uzależnień, zaburzeń psychicznych, a także stawania się ofiarą przemocy, np. seksualnej lub fizycznej.

Celem warsztatów było pokazanie młodym ludziom sposobów, dzięki którym będą mogli się bronić przed tego typu zagrożeniami. Udało się im odkryć, co może kiedyś stać się otwartą furtką dla uzależnień lub przemocy; otrzymali teoretyczną pomoc we wzięciu odpowiedzialności za własne uczucia i decyzje; rozwijali poczucie własnej wartości , ćwiczyli jakie umiejętności przydadzą się im w ich dorosłym, pełnowartościowym życiu. Było naprawdę ciekawie .

BUDUJ NA MOCNYCH STRONACH

Szkoła to nie tylko zdobywanie wiedzy, ale przede wszystkim rozwój – także w sferze emocjonalnej. Już niebawem uczniowie naszej szkoły będą uczestniczyć w wyjątkowych warsztatach psychologicznych BUDUJ NA MOCNYCH STRONACH, które poprowadzi pan Paweł Przedpełski – koordynator projektów w Fundacji Digital University – wiodącej organizacji edukującej w zakresie transformacji cyfrowej i kompetencji przyszłości. Organizację warsztatów wspierają: Metanoia – Centrum Psychologiczno-Pastoralne oraz Fundacja Świętego Józefa. Koordynatorem projektu jest ks. Tomasz Dec – katecheta.

Cele warsztatów to m.in. jak rozpoznać swoje talenty, jak używać sztucznej inteligencji do wymyślania ścieżki kariery, rozwijanie poczucia własnej wartości.

Będzie się działo!

Paweł Przedpelski Centrum Psychologiczno-Pastoralne

Fundacja Świętego Józefa

Już w czwartek DZIEŃ LICZBY PI!

Z tej okazji wasi Matematycy przygotowali kilka konkursów z nagrodami:

Konkurs wiedzy o liczbie Pi- Kahoot:

Zespół 3 osobowy z każdej klasy. Konkurs odbędzie się w sali 202 na 3 – 4 godzinie lekcyjnej w podziałem na typ szkoły. Nagrodą w konkursie jest cząstkowa ocena celująca z matematyki.

Konkurs na najciekawsze zdjęcie klasowe, którego motywem przewodnim jest liczba Pi.

Zdjęcie prosimy przesłać na adres: lidka976@wp.pl do 14 marca do godziny 9.00.

Nagrodą w tym konkursie jest:

,,Nauczyciel nic nie widzi i nie słyszy” przez 60 sekund na sprawdzianie z matematyki

Konkurs na najładniejszą rymowankę o liczbie Pi.

Treść wiersza wraz z danymi autora przynosicie do swoich nauczycieli matematyki do dnia 14 marca do godziny 9.00.

Nagrodą w tym konkursie jest bon:

3 minuty pracy z zeszytem na klasówce z matematyki

Konkurs: znajdź swoją datę urodzenia w rozwinięciu dziesiętnym liczby Pi i zdobądź bon na dodatkowy 1punkt na sprawdzianie z matematyki

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Konkurs z Języka Angielskiego

Konkurs z Języka Angielskiego„ World Traveller” dla uczniów liceum, technikum oraz szkoły branżowej organizowany przez nauczyciela języka angielskiego w Zespół Szkół Zawodowych w Nasielsku.

Nagroda główna w konkursie „World Traveller”

– aparat natychmiastowy Fujifilm Instax mini 12.

W ramach konkursu „World Traveller” należy opracować video blog o ciekawym turystycznym miejscu, które autor odwiedził, zarówno w Polsce, jak i na świecie, wraz z wypowiedzią ustną w języku angielskim. Nagraj video bloga tak, aby zachęcił on widzów do odwiedzenia wybranego przez Ciebie miejsca.

Zasady konkursu:

· W konkursie może wziąć udział każdy uczeń Zespołu Szkół Zawodowych w Nasielsku.

· W ramach konkursu każdy uczestnik nagrywa video bloga wraz z ustną wypowiedzią w języku angielskim na temat ciekawego miejsca turystycznego, zarówno w Polsce, jak i na świecie, które odwiedził.

· Video blog nie powinien być dłuższy niż 2 minuty.

· Ciekawy video blog powinien zawierać podstawowe informacje o omawianym miejscu (nazwę miejsca, nazwę kraju, położenie geograficzne wybranego miejsca, język, którym posługuje się lokalna ludność, nazwę stolicy Państwa, liczbę ludności, główne źródła dochodu Państwa, atrakcje turystyczne, zabytki itd.). Video blog może zawierać autorskie zdjęcia oraz filmiki uczestnika konkursu (liczy się inwencja twórcza).

Przebieg konkursu:

Etap I – Gotowe video blogi należy przesłać nauczycielowi języka angielskiego, p. I. Rębeckiej na adres mailowy zsziwetta@gmail.com do dnia 12 kwietnia 2024r.

Dzień Kobiet

Wiecie dlaczego Dzień Kobiet obchodzimy 8 marca? Ponieważ kobiety to ósmy cud świata Z okazji właśnie tego dnia, w piątek 8 marca Dyrektor Szkoły oraz Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego złożyli najszczersze życzenia dla wszystkich kobiet.

Mogliśmy też obejrzeć występ uczniów

Cudowna ,,fryzjernia” przedstawiona przez nasze koleżanki i piękny śpiew w wykonaniu Jakuba Domały.

Zuzanna Józefowicz

Lekcja języka angielskiego

Uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych w Nasielsku na lekcjach języka angielskiego wraz z nauczycielem p. Iwettą Rębecką, realizują ogólnopolski projekt edukacyjny pt. „Talk and Roll”, czyli „Rozgadajmy naszych uczniów po angielsku”, w II semestrze roku szkolnego 2023/2024. Didacto Polska – ogólnopolskie projekty językowe i szkolenia

Celem projektu jest rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnych i reagowanie w języku angielskim. Uczniowie w przyjaznej atmosferze mają możliwość pokonywania stresu związanego z komunikacją ustną w języku obcym oraz przełamywania swoich barier. Nauczyciel wdraża w wybranych klasach ciekawy dla nastolatków materiał treningowy w ramach niniejszego projektu, a uczniowie chętnie „rozgadują się”.